Povesti de odinioara: ce se intampla atunci cu Daciile vechi?

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (15 votes cast)

Pe vremuri, la Remat, se dezmembrau masinile din bara in bara. Existau chiar cateva centre de dezmembrari si refolosire a materialelor specializate pe piese auto care erau scoase direct de pe masinile aduse acolo. Adica autoritatile si-au dat seama ca o masina este mult mai valoroasa daca e vanduta pe bucati, decat daca se transforma intr-un bloc de metal. Asa ca dezmembrarile de masini au inceput la un moment dat sa fie asociate cu centrele de fier vechi.

 

Dacia_1300_Masina_Romaneasca

Dacia_1300 – Masina, Varianta Romaneasca pentru Renault 12   – Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_1300

In aceste centre de dezmembrari insa, toata dezasamblarea masinii se facea ca la carte. Initial, erau scoase componentele esentiale, adica cele de caroserie: capota motor, portiere si portbagaj. Dupa care, diverse elemente de exterior si interior: bare de protectie, faruri, stopuri, fetele de usi, volan, scaune si banchete.

La final erau lasate piesele mecanice, cele de sub masina, care compuneau sistemul de suspensie, cel de directie si cel de evacuare, dar si cele de sub capota motorului, inclusiv cutia de viteze. Si, la final, aveai 3 categorii de piese pe care centrul le scotea la vanzare pentru doritorii de piese la mana a doua pentru masinile lor. Aveai piese din dezmembrari auto pe care le puteai gasi de exterior, de interior sau mecanice. Interesant este faptul ca majoritatea pieselor, indiferent de stare sau model de masina, aveau pret fix.

La intrarea in centrele respective exista o lista cu preturile standard pentru bara fata, bara spate, volan, far, scaun si asa mai departe. Evident, piesele se vindeau la pret de deseu, in functie de material: metal, plastic, cauciuc, tabla, etc. Dupa ce caroseria era dezmembrata, daca nu se gasea vreun angajat mai harnic care sa faca si taiere cu autogenul pentru piesele sudate, sasiul si ce mai ramanea din masina ajungea la concasor, urmand a fi transformata intr-un lingou de fier. Piesele insa, ramaneau in depozit si se vindeau celor care veneau in cautare de piese auto de ocazie. Si asa, in doar cateva luni, dintr-o masina veche si uzata care era dezmembrata traiau alte cateva zeci sau chiar sute.

Vezi si:  Servicii de contabilitate - Promovare Online

Cine stie, poate chiar acum, va trece pe langa tine o Dacie cu piese dintr-o donatoare ajunsa la Remat de acum 40 de ani? :-)

Pentru soferi – si nu numai – am pus aici un tool care calculeaza distanta rutiera sau traseul cel mai scurt pe harta, cu indicatii, fiind de fapt o aplicatie bazata pe Google Maps, utila cand vrem sa mergem undeva si trebuie sa stabilim un mic traseu, fie pentru calculul cursei de taxi (cu aproximatie, conform distantei traseului optim selectat), fie consumul aproximativ de combustibil, daca mergem cu autoturismul personal.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +15 (from 15 votes)
Povesti de odinioara: ce se intampla atunci cu Daciile vechi?, 5.0 out of 5 based on 15 ratings
Alte articole interesante:

Amuzante: vechi si bune

2010-11-25 14:28:23
admin

18

Astazi: mai vechi si mai bune !

2010-11-25 14:00:00
admin

18

[ by e_milio ? ]

2017-09-07 13:42:56
admin

8

Oferta Job Junior SEO Specialist

 
Vezi si:  Carti ortodoxe pentru Postul Mare - Hrana spirituala pentru crestini

Lumeee-lumeee! Este cautat un coleg sau o

2015-03-17 22:01:41
admin

8

Un comentariu la articolul “Povesti de odinioara: ce se intampla atunci cu Daciile vechi?
  1. He-he-he, Dacia 1300, ca in reclama, cate am petrecut impreuna…amintiri si nostalgie, ce vremuri!
    A fost buna masina pentru vremea ei, am vazut un reportaj cu un romane stabilit in Anglia care avea o Dacie 1300 sau 1310 cu care se ducea la lucru, era tare mandru de ea si de faptul ca e roman!
    Melodia din videoclip este: Röyksopp – Happy Up Here

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (3 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 3 votes)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>