Optimizare Site, SEO & Promovare Online - Tutoriale, Secrete, Blog, Tips & Tricks
Catalog web Romanesc

Meta & RSS:


Blog RSS
Comentarii RSS

Urmariti-ne:

Twitter Button
Mai multe despre
Apr
6

Despre marketing online, email marketing, SMS marketing, promovare online si feedback de la clienti

Adaugat de Emilio


VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (10 votes cast)

Trimiterea de noutati si newslettere reprezinta un mijloc de promovare online

 

 

Internet Marketing Online
Internet Marketing
(sursa foto: mybuzzblog.com)

 

Internetul nu inseamna doar un mijloc de divertisment, ci este si un mijloc de promovare online, dar si o sursa de informare. Acestea doua din urma se pot face prin trimiterea de noutati.

UPDATE:

Un pachet complex de promovare prin campanii de reclame Google Adwords si Facebook, trimiterea de newslettere catre abonati si SMS-uri, promovare prin advertoriale si comunicate de presa, precum si optimizare avansata si auditare onpage si offpage este oferit de SEO Riders (vezi aici preturile si ofertele) si Mailagent.

Ce inseamna trimiterea de noutati

Mai exact, o persoana specializata sau mai multe persoane specializate se ocupa de redactarea unui scurt text, care mai apoi este trimis pe mail. Aceasta este trimiterea de noutati. Poate fi realizata in fiecare zi sau doar in anumite zile ale sapatamanii ori lunar. Informatiile continute de trimiterea de noutati sunt variate si au un spectru larg.

Pot fi informatii despre o promotie, despre reduceri la anumite produse sau despre o noua oferta turistica a unei companii. Mailurile pot fi trimise si din partea unor companii farmaceutice sau a unor spitale private.

Trimiterea de noutati, foarte populara

Aceasta practica a castigat teren in ultimii ani, fiind foarte usor de pus in aplicare. Practic, cei care se ocupa de trimiterea de noutati au nevoie de o adresa de mail, iar apoi trimit emailul. Pot alege cinci stiri importante ale zilei, daca trimiterea de noutati este din partea unui site de stiri, sau pot construi un text simplu, din cateva cuvinte.

Acesta va ajung in cateva minute la destinatar. Si bancile se pot folosi de acest serviciu. Chiar daca nu au un departament anume, pot apela la firme specializate care se ocupa cu trimiterea de nouatati.

Textele trebuie sa fie scrise de persoane creative, care sa atraga. Un rol foarte important il are titlul mailului, caci acesta trebuie sa atraga, sa fie incitant si in acelasi timp sa nu dezvaluie mult din continutul textului. Este nevoie de foarte multa creativitate dar si de punctualitate pentru persoanele care se ocupa de acest lucru.


Trimiterea de noutati face parte din domeniul marketingului, care pe cat este de incitant, pea tat poate fi de stresant. Insa in orice meserie exista puncte tari, cat si puncte slabe. Important este rezultatul final, cel care intr-adevar conteaza.

 

Ce sunt campaniile de promovare prin newslettere ?

Campaniile de promovare prin newslettere joaca un rol important in promovarea online. Statistica arata ca peste 90% din persoanele care fac cumparaturi online isi verifica mailul, mai mult sau mai putin de o data pe zi.

 

Eficienta campaniei de newsletter online

Eficienta campaniei de newsletter online (imagine via lwdp.org.uk)

Iata cateva aspecte de care poti tine cont atunci cand realizezi un newsletter:

• Mentine newsletter-ul simplu, interesant si scurt

• Prezinta continut relevant pentru destinatar

• Trimite mesaje diferite (nu te repeta)

• Ofera cupoane de tip discount sau vouchere cu reduceri

• Pastreaza-ti clientii la curent cu ultimile noutati

• Invita-i sa viziteze pagina de website, cat si platformele de social media pe care esti prezent

• Trimite alerte


De multe ori, o imagine spune cat o mie de cuvinte. Asadar, o campanie de promovare prin newsletter reusita ar putea include si o imagine sugestiva, care sa indemne potentialii clienti la o cumparare spre exemplu, sau un design creativ care sa atraga cat mai mult.

De altfel, exista persoane reticiente la campaniile de promovare prin newsletter ce au ca scop vanzarea unui produs sau serviciu, recomandat fiind sa fii atent carui tip de public te adresezi. Pentru aceasta categorie de mai sus o nota personala adaugata newsletter-ului poate contribui la o interactiune mai mare cu acestia.

Nu uita de dispozitivele mobile! Majoritatea persoanelor acceseaza mailul de pe telefonul mobil, prin urmare trebuie sa tii cont si de acest aspect intrucat acesta sa poata fi usor de citit/parcurs.

Si nu in ultimul rand, concentreaza-te pe abonatii la newsletter, ulterior pe ceea ce le prezinti in cadrul newsletter-ului. Mizeaza pe informatii despre cine sunt ei, ce conteaza pentru acestia si ce nevoi au. Astfel, cu cat ii cunosti mai bine, cu atat mai mult vei sti ce anume le poti oferi.

Esential este sa fii prezent in mintea clientului, iar o campanie de promovare prin newsletter poate contribui la acest aspect.

 

Avantajele email marketing-ului

Studiile arata ca peste 50% din persoanele care folosesc internetul, isi verifica si trimit mail-uri aproximativ in fiecare zi. Dat fiind acest fapt, acest canal de comunicare poate reprezenta o modalitate eficienta de promovare a oricarei companii.

Deoarece retelele sociale iau amploare de la o zi la alta, iar companiile interactioneaza cu clientii prin intermediul acestora, avantajele email marketing-ului pot fi ignorate total, aceasta metoda fiind considerata usor demodata.

Insa lucrurile nu ar trebui privite asa! De ce? Pentru ca exista destule avantaje ale email marketing-ului:

1. Este rapid. Furnizorii sistemelor de trimitere a email-urilor ofera expeditia acestora intr-un timp destul de scurt (pana la cateva minute), iar informatia este distribuita unei mase mari de potentiali clienti.

2. Se poate masura usor. Furnizorii acestor sisteme de trimitere email-uri pot realiza statistici cu privire la rata de livrare (cate persoane au primit email-ul in folderul Inbox), rata de deschidere (cate persoane au deschis email-ul respectiv), rata de interactiune (cate persoane au citit continutul email-ului, cate au dat click, accesand blogul/ website-ul/ pagina de Facebook) etc.

3. Este eficient. Spre deosebire de alte metode de promovare, costul acesteia este unul redus.

4. Este interactiv. Pentru ca poti folosi imagini, clipuri video, muzica sau concursuri si pentru ca tinta este una bine stabilita (nu asteapta vizitatori).

De altfel, o campanie de email maketing este in masura sa comunice direct cu potentialii si/sau actualii clienti, putand fi usor personalizata, mediul fiind unul privat. Continutul este unul de calitate deoarece presupune cunoasterea clientului si a nevoilor acestuia. In modul acesta poti trimite urari, oferte sau simple informatii care atrag, incita si determina clientul sa actioneze.

Putem afirma ca aceste avantaje ale email marketing-ului sunt suficiente pentru a initia o campanie de email marketing pentru compania sau societatea pe care o reprezentati, alaturi de alte modalitati de promovare online.

 

Cateva lucuri despre marketing online

Articolele despre marketing online se adreseaza in general persoanelor pasionate de mediul online si au ca scop dezvoltarea ariei de cunoastere in domeniul marketingului. Majoritatea prezinta sfaturi, cursuri la care te poti inscrie, strategii sau noutati.

Pentru ca orice companie isi stabileste obiectivele inainte de a se lansa in mediul online, citirea articolelor despre marketing online pot reprezenta un „punct de plecare” deoarece acestea prezinta si avantajele/ dezavantajele si responsabilitatile pe care orice companie trebuie sa si le asume.

O mare parte din articolele despre marketing online recomanda prezenta in cadrul retelelor sociale (Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube) deoarece acestea reprezinta principalele canale de comunicare interactiva. Acest aspect presupune sa fii la curent cu ultimile tendinte aparute, in vederea atragerii potentialilor clienti, mentinerii acestora si nu in ultimul rand a imaginii companiei.

Daca esti antreprenor sau freelancer, poti fii prezent in mediul online,  printr-un blog. Este important sa-ti impartasesti experienta, sa informezi cititorii cu privire la afacerea ta si sa poti dezbate diverse subiecte de interes comun.

Totodata, cititul ajuta foarte mult, pe oricine. De ce?

Pentru ca exista multe puncte de vedere diferite ce fac referire la comunicarea in mediul online. Important este sa le cunosti si sa tii cont de acestea atunci cand comunici tu. Exista articole despre marketing online care, referitor la acest aspect, precizeaza ca multe branduri adopta un continut de calitate si de volum redus. In cele din urma, exista si articole despre marketing online care fac strict referire la newsletter.

Acestea explica faptul ca utilizatorii internetului nu au destul de mult timp la dispozitie pentru un newsletter lung, in special utilizatorii smartphone-urilor. De aceea, este bine ca textul sa fie scurt si la obiect, interesant, cu scop informativ sau promotional.

Rasfoind” paginile de internet referitoare la aceste articole, poti intalni si carti recomandate. Un exemplu in acest sens este cartea lui Jon Steel – Truth, lies and advertising.

 

O agentie de marketing online este potrivita pentru cresterea afacerii in mediul online ?

Agentia de marketing online reprezinta o agentie care realizeaza si implementeaza strategii de marketing in mediul online. Pentru orice companie care inca nu s-a lansat in mediul online, sau care doreste sa-si consolideze pozitia in acest mediu, o colaborare cu o astfel de agentie ar putea sprijini oiectivele de business ale companiei si strategia de marketing a acesteia.

O agentie de marketing online este solu?ia ideala de a atrage noi clienti, de a creste notorietatea firmei si chiar volumul vanzarilor. Atunci cand apelezi la serviciile unei agentii de marketing online este important sa lucrezi cu sfaturile acesteia, care de cele mai multe ori sunt referitoare la cum sa te pozitionezi in spatiul virtual.

Azi, simpla prezenta in mediul online nu mai este de ajuns. Pentru o prezenta solida si complexa poti incheia un contract de colaborare cu o agentie de marketing online care sa gaseasca mixul ideal pentru compania ta.

Orin urmare, se recomanda sa cercetezi piata agentiilor de marketing online, sa realizezi o lista cu acestea si cu serviciile oferite de catre acestea, urmand sa identifici care sunt potrivite pentru compania pe care o reprezinti si sa selectezi primele trei (spre exemplu) agentii. Pitch-ul este un proces destul de complex ce presupune si intalnirea cu cele trei agentii alese, prezentarea brief-ului de creatie, urmand evaluarea fiecaruia in parte si alegerea agentiei castigatoare.

De altfel, promovarea/comunicarea in mediul online trebuie sa se realizeze integrat (transmiterea aceluiasi mesaj prin intermediul mai multor canale). Spre exemplu, daca se lanseaza un nou produs, acesta trebuie sa apara nu doar intr-un spot publicitar sau un banner, ci si intr-un comunicat de presa, la rubrica news din cadrul site-ului, pe pagina de Facebook a companiei, ca stire pe contul de Twitter si pe canalul YouTube si lista poate continua, in functie de specificul companiei si ceea ce agentia recomanda ca fiind indicat pentru aceasta.

 

Campanii de feedback de la clienti

Campaniile de feedback de la clienti reprezinta acele campanii care stau la baza unei comunicari intre client si companie. Acestea fac trimitere la feedback-ul oferit de catre client, unei companii care solicita informatii cu privire la serviciile sau produsele pe care aceasta le ofera, sau la raspunsul oferit de catre clienti la initierea unei cercetari (ce are ca scop stabilirea preferintelor acestora,spre exemplu).

Exista diverse modalitati de a identifica o campanie feedback clienti. Avand in vedere ca aceasta se bazeaza pe raspuns, cercetarile de marketing sunt cele care arata faptul ca se poate realiza astfel de proiecte. De altfel, cercetarea de marketing cat si orice alta campanie de feedback clienti se poate realiza atat in mediul offline, cat si in mediul online.

In mediul offline, campaniile Feedback clienti pot fi reprezentate de campaniile de Direct Mail. Acestea reprezinta o modalitate de promovare care invita un public bine definit sa ofere informatii relevante si sa interactioneze cu compania. Acest canal de comunicare foloseste serviciile postale (flyere, cataloage, chestionare). Printre avantajele direct mail-ului se numara:

• Target-ul este unul bine stabilit, ceea ce reduce costurile de promovare

• Feedback-ul este unul de calitate

• Mesajul poate fi personalizat deoarece adresarea este pentru fiecare client sau potential client in parte

• Rezultatele sunt masurabile

In mediul online, campaniile Feedback clienti sunt reprezentate de campaniile ce au loc in cadrul retelelor de socializare (Facebook, Google, YouTube etc.). Printre avantajele canalului de comunicare Social Media se numara:

• Comunicarea catre un segment extins, cat si interactiunea cu fiecare dintre acestia

• Costul redus. De asemenea, exista unelte care ajuta la stabilirea unui target demografic.

• Feedback din partea vizitatorilor

• Genereaza trafic pe website-ul companiei

• Masurarea activitatii companiei in mediul online (prin numar de vizualizari, numar de like-uri, numar de share-uri etc.)

Cu toate aceste canale de comunicare si feedback, chestionarele raman cele mai importante utile pentru orice companie. Un sondaj de opinie poate fi realizat pe strada, la domiciliu, printr-un chestionar trimis pe email sau printr-un pop-up in mediul online. Important este sa aplici acest instrument acolo unde se afla publicul tau.

 

Campanii de promovare prin SMS

In ziua de azi, cel mai frecvent canal de comunicare utilizat de catre majoritatea persoanelor, este cel prin intermediul telefonului mobil. Acesta sprijina comunicarea de informatii prin mesaje orale sau scrise (SMS = Short Message Service) si mesaje ce pot contine si imagini sau sunete (MMS = Multimedia Messaging System).


Datorita sprijinului de informatii, telefonul mobil poate fi un canal bun pentru implementarea unor campanii de promovare prin sms. Campaniile de promovare prin sms sunt destul de eficiente: acestea contribuie simtior la vanzarile unei companii, iar faptul ca oamenii poarta tot timpul telefonul cu ei, reprezinta un motiv in plus de a utiliza sms-ul ca pe un instrument de marketing.

Asa cum evolutia tehnologiei este una rapida, oamenii din ziua de azi duc o viata destul de agitata, alegand sa ignore ce se petrece in jurul lor, concentrandu-se pe ei insisi.  Mai exact ei tind sa nu fie atenti la bannere sau la spoturi publicitare sau poate sa le scape de citit/verificat e-mail-ul.  In schimb, primirea unui mesaj atrage atentia acestora si in majoritatea cazurilor acesta este citit.


Principalele avantaje ale acestor campanii de promovare prin sms sunt:

1. Interactionarea cu potentialii clienti

2. Usurinta instalarii si utilizarii soft-ului

3. Cresterea notorietatii companiei

4. Mesajele care nu ajung la destinatar, nu sunt taxate

5. Costul pe sms este acelasi, indiferent de reteaua de telefonie mobila a destinatarului

In plus, un mesaj poate fi usor personalizat si de ce nu, folosit fara a avea scopul vanzarii produsului  (scop comercial) sau serviciului. Sarbatorile reprezinta un prilej bun pentru a-i demonstra clientului ca te gandesti la el. In acest fel, atuul tau reprezinta faptul ca in mintea acestuia brand-ul este in prim-plan.

Nu uitati ca aceste tipuri de campanii de promovare prin sms nu trebuie sa agaseze clientul, prin urmare stabiliti si un interval de timp de trimitere.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +8 (from 8 votes)
Despre marketing online, email marketing, SMS marketing, promovare online si feedback de la clienti, 5.0 out of 5 based on 10 ratings

Articole din aceeasi catgorie:



Un Raspuns to “Despre marketing online, email marketing, SMS marketing, promovare online si feedback de la clienti”

  1. colorizeweb

    In zilele noastre succesul unei afaceri consta in mare parte din mediul online. Este cea mai eficienta metoda de a atrage noi clienti. Promovarea afacerii tale in online va fi o alege buna avand in vedere ca acest domeniu este intr-o continua dezvoltare.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Comentezi? :-)
(eMail-ul ramane intre noi)

Tool Analiza SEO OnPage:


Oferte servicii SEO Riders, Active Soft Bucuresti - Romania

Cele mai citite articole

  • Optimizarea in general si SEO in special ca fenomen in .ro (20986 vizite)
  • Duplicate content si Redirect 301 (18752 vizite)
  • Update PageRank Google Iunie 2011 (18663 vizite)
  • Vrei sa stii asta daca ai o afacere online – Un nou concept de optimizare pentru afaceri si magazine online pentru 2016 (14731 vizite)
  • Amintiri din copilarie si din Epoca de Aur (1) – Norii Negri, serial polonez (14059 vizite)
  • Calculator distanta rutiera cea mai scurta cu indicatii, aplicatie taxi – calculare cursa (13627 vizite)
  • Solutii de Optimizare pentru Magazinele Online care Merita Investitia – Cere o Oferta Completa SEO si Content Marketing si o Cotatie de Pret Avantajoasa (12871 vizite)
  • Adrian Paunescu – cele mai frumoase versuri! (12759 vizite)
  • Extensii de par natural clip-on-intrebari si raspunsuri (12729 vizite)
  • Cautari in Google pentru blog.webdesignoptimizare.ro si long-tail (12112 vizite)
  • Articole recente

    Arhiva articole:

    Vizite, vizitatori si afisari Blog de web design si optimizare (SEO)