Optimizare Site, SEO & Promovare Online - Tutoriale, Secrete, Blog, Tips & Tricks
Catalog web Romanesc

Meta & RSS:


Blog RSS
Comentarii RSS

Urmariti-ne:

Twitter Button
Mai multe despre
Jul
15

Optimizare pentru motoarele de cautare. Tutorial SEO.

Adaugat de Emilio


VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (19 votes cast)

Dupa cum am spus deja intr-un post anterior, optimizare SEO suna cumva, insa tradus ar fi ceva de genul “optimizarea optimizarii pentru motoarele de cautare”, adica un pleonasm – si atunci vom folosi fie “SEO” ori “optimizare”.

Deci optimizarea are ca scop principal aducerea unei pagini web in topurile cautarilor in motoarele de cautare, dar pentru acest lucru e nevoie de mai multe etape succesive, care se impart in principiu in doua mari categorii  si anume:

  1.  optimizarea on-page
  2.  optimizarea off-page

 

google la origini

1. Optimizarea on-page, care implica mai multe aspecte:

  •   alegerea numelui domeniului (http://www.domeniu.ro), nume care trebuie sa fie legat de  activitatea sau de obiectul site-ului  (trebuie sa contina cel putin un cuvant cheie pentru care va fi optimizat, o data din motive de crestere in topurile motoarelor de cautare si nu in cele din urma si pentru ca vizitatorul sa stie despre ce este vorba chiar inainte sa intre  – daca alege sa intre, inseamna ca este un vizitator targetat, ceea ce conteaza mai mult decat alti 30 vizitatori care au ajuns intamplator si nu stiu ce cauta acolo);
  •    domeniul poate fi .ro – daca se adreseaza pietei si consumatorilor din Romania, sau .com sau .net – pentru pietele internationale (acestea ar fi cele mai indicate, insa puteti incerca si disponibilitatea pentru .eu, .info, .org sau chiar .biz);
  •   ajuta in procesul de optimizare daca site-ul este gazduit pe servere din Romania;
  •   in numele domeniului pot intra 2 sau 3 cuvinte (cele semnificative de 1 cuvant nu mai sunt  disponibile de mult timp), dintre care cel putin 1 keyword, ce pot fi separate (doar prin “-”) sau nu – motoarele citesc si separa corect chiar daca este legat; in plus utilizatorului ii va fi mai usor sa tasteze denumirea fara cratima (personal as opta pentru “fara cratima”, dar nu e gresita nici varianta “cu”;
  •   Alcatuirea unui arhitecturi circulare a site-ului, bine definita inca din stadiul de proiect, cu link-uri si ancore spre paginile interne;
  •    Analiza keyword-uri: se face un studiu de piata, al concurentei (de exemplu eu iau primele 10 in Google – pt domeniul respectiv – si le studiez cu atentie), dupa care se stabilesc principalele cuvinte cheie pentru care va fi optimizat site-ul (5…10 cuvinte/pagina) ;
  •    Aceste cuvinte cheie se vor regasi in toata pagina, pagina ce trebuie sa aiba un continut de cel putin 200 cuvinte, iar frecventa keyword-urilor ar fi de 5  la 100 de  cuvinte.
  •    Trebuie sa fie un continut util, bogat in informatii si legat de subiect, original (“Content is the king!”), scris pentru utilizator si nu pentru motoare, astfel incat cuvintele evidentiate sa vina natural in context, nu trebuie sa fie “plantate” pe ici-pe colo pentru a iesi o densitate suficienta – de mentionat faptul ca peste acest procent poate fi considerat spam;
  •  Tagurile clasice deja “TITLE ” si META “DESCRIPTION” au o importanta deosebita, dar chiar si “KEYWORDS” (desi Google nu mai tine cont de ultimul tag, celelalte motoare – Yahoo, Bing – le acorda importanta).
  •  optimizarea si validarea codului limbajului de programare folosit (daca vorbim de HTML, XHTML, CSS, SVG, SMIL, inclusiv scripturile inserate in cod - care de regula sunt  JavaScript, sau  chiar animatii sau bannere Flash, acestea din urma avand nevoie de o abordare speciala pentru validarea finala) – pentru aceasta sunt necesare ceva cunostinte de baza de programare web ;
  •    optimizarea pentru navigarea usoara a vizitatorilor in site (se spune ca intr-un site cu o arhitectura bine construita se ajunge in orice punct din maximum 3 click-uri);
  •    vizitatorul trebuie sa stie permanent unde se afla, dar ii este util si o harta a site-ului (Google puncteaza existenta unei harti pentru vizitator dar si una de tip .xml pentru indexare);
  •    optimizarea URL-urilor, spre exemplu www.domeniu.ro va avea pagini cu titluri relevante si descriptive, precum www.domeniu.ro/secretele-optimizarii-Google.html ;
  •    optimizarea imaginilor din pagina – unul din ultimele lucruri pe care Google le considera importante se refera la viteza de incarcare a unei pagini in browser, asta implicand ca pagina sa nu fie supraaglomerata nici cu foarte mult text si nici imagini; imaginile trebuiesc optimizate – aduse la o dimensiune (atat in pixeli, cat si in biti) optima, astfel ca viteza sa nu fie afectata;
  •    tot pentru marirea vitezei, se externalizeaza scripturile Java si codurile CSS ;

2. Optimizarea Off-Page

Se refera in principal la obtinerea de backlink-uri (adica linkuri dinspre alte site-uri spre site-ul nostru), ceea ce pentru Google spre exemplu reprezinta un motiv sa acorde importanta mai mare paginii cu cat mai multe backlinkuri exista:

  backlinkurile (BL) importante se obtin din site-uri care au acelasi profil cu al nostru, pot fi forumuri sau chiar bloguri (chiar daca sunt ale concurentei, daca avem niste comentarii si informatii calitative);

  sursa principala de BL o reprezinta directoarele web – sunt mii de directoare ce abia asteapta sa ne adauge in paginile lor (am alcatuit o lista pe care o vom prezenta intr-un viitor apropiat, insa cele mai importante directoare sunt dmoz.org si directory.yahoo.com);

  daca avem in site-ul nostru un continut bun sau articole si informatii valoroase, vom fi citati si de altii pe site-urile lor, eventual cu link direct spre pagina de referinta;

  retelele de socializare sunt o sursa importanta de link-uri si chiar si de potentiali clienti/parteneri (twitter.com, digg.com, facebook.com, myspace.com, hi5.com, etc.).

Cam acestea ar fi – in opinia mea – niste puncte de plecare in procesul de optimizare pentru motoarele de cautare. Sunt multe articole interesante pe net la tot pasul, insa nu am gasit nicaieri “tot ce trebuie” intr-un singur loc, ci doar mici parti ale unui puzzle pe care doar experimentand poate ajunge la un final dorit de toti: prima pagina Google!

O lista de termeni utilizati in SEO si design web – explicati pe scurt – gasiti aici:

Mic glosar de termeni web

Daca v-a fost util acest mini-tutorial, puteti pune un backlink spre el spre a fi si altora.

Toate cele bune!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +16 (from 16 votes)
Optimizare pentru motoarele de cautare. Tutorial SEO. , 5.0 out of 5 based on 19 ratings

Articole din aceeasi catgorie:



Un Raspuns to “Optimizare pentru motoarele de cautare. Tutorial SEO.”

  1. optimizare seo

    super tare tutorialul !

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 2 votes)

Comentezi? :-)
(eMail-ul ramane intre noi)

Tool Analiza SEO OnPage:


Oferte servicii SEO Riders, Active Soft Bucuresti - Romania

Cele mai citite articole

  • Optimizarea in general si SEO in special ca fenomen in .ro (20981 vizite)
  • Duplicate content si Redirect 301 (18741 vizite)
  • Update PageRank Google Iunie 2011 (18655 vizite)
  • Vrei sa stii asta daca ai o afacere online – Un nou concept de optimizare pentru afaceri si magazine online pentru 2016 (14718 vizite)
  • Amintiri din copilarie si din Epoca de Aur (1) – Norii Negri, serial polonez (14045 vizite)
  • Calculator distanta rutiera cea mai scurta cu indicatii, aplicatie taxi – calculare cursa (13597 vizite)
  • Solutii de Optimizare pentru Magazinele Online care Merita Investitia – Cere o Oferta Completa SEO si Content Marketing si o Cotatie de Pret Avantajoasa (12855 vizite)
  • Adrian Paunescu – cele mai frumoase versuri! (12746 vizite)
  • Extensii de par natural clip-on-intrebari si raspunsuri (12722 vizite)
  • Cautari in Google pentru blog.webdesignoptimizare.ro si long-tail (12107 vizite)
  • Articole recente

    Arhiva articole:

    Vizite, vizitatori si afisari Blog de web design si optimizare (SEO)