SEO si factorii de ranking Google pentru optimizarea unui site

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (17 votes cast)

Mai jos sunt prezentati o parte din cei peste 200 de factori care afecteaza ordinea afisarii in rezultatele Google [SERPs].

Factori de ranking Google - SEO pentru site

Factori de ranking Google – SEO pentru site

Lista factorilor care afecteaza ordinea afisarii rezultatelor in cautarile cu Google

 
Sunt peste 200 de factori care influenteaza ordinea afisarii siturilor in cautarile cu Google. Care sunt acestia?

Mai jos aveti o lista cu anumiti factori, la alcatuirea acestei liste participanad  webmasteri din intreaga lume, care au studiat indelung comportamentul Google.

Principalii factori sunt impartiti in patru grupe de factori, si anume:

- Factori pozitivi pe pagina
- Factori negativi pe pagina
- Factori pozitivi in afara paginii
- Factori negativi in afara paginii

1. Factori pozitivi pe pagina

Cuvinte cheie

1 Densitatea cuvintelor cheie in corpul paginii: trebuie sa aiba valori cuprinse intre 5 si 20 %.

2 Densitatea individuala a cuvintelor cheie: intre 1% si 3 % din totalul cuvintelor de pe pagina.

3 Cuvintele cheie din tagurile H1 si H2: se folosesc cuvinte cheie in H1 (maximum 4-6 cuvinte), si in H2 (care nu trebuie sa apara mai mult de 4 ori in pagina). Pentru H3, H4, H5, H6 se utilizeaza structura arborescenta, astfel ca headerele sa vina natural in structura paginii.

4 Formatarea textului cuvintelor cheie: sunt considerate mai importante cele ingrosate, subliniate, aplecate.

5 Distanta dintre cuvintele cheie: cuvintele cheie adiacente dau rezultate mai bune.

6 Ordinea cuvintelor cheie in fraza: in functie de fraza cautata

7 Proeminenta cuvintelor cheie: se obtin rezultate mai bune daca un cuvant cheie se afla pe primele randuri din pagina si deasemenea in meta tags.

Cuvinte cheie in Header

8 Cuvintele cheie din titlu: 10 – 60 caractere. Nu folositi caractere speciale.

9 Cuvinte cheie in tagul “description”: sa nu aiba mai mult de 200 de caractere.

10 Cuvinte acheie in tagul “keyword”: sa nu depaseasca 200 de caractere.

Alti factori legati de cuvintele cheie

11 Cuvinte cheie in tagul “alt”: trebuie sa descrie poza, nu trebuie sa fie prea mare. Trebuie sa aiba legatura cu contextul adiacent.

12 Cuvinte cheie in URL: primul cuvint este cel mai important

13 Cuvinte cheie in numele de domeniu -foarte important

14 Cuvinte cheie in linkurile catre paginile sitului (anchor text) : Linkuri cu numele “Pagine urmatoare” nu va ajuta cu nimic la indexare.

Navigare – Linkuri interne

15 Toate paginile sitului sa fie valide W3C din punct de vedere HTML/XHTML/XML si CSS.

16 Structura de arbore: sa se poata ajunge din 2(maxim 4) clickuri in orice pagina; linkurile sa fie valide si catre pagini valide.

17 Stuctura de linkuri: de asemenea paginile mai putin importante trebuie sa aiba linkuri intre ele.

Navigare – Linkuri externe

18 Cuvinte cheie in linkurile spre alte situri sa fie doar linkui spre situri bune.

19 Toate linkurile externe valide

20 In total trebuie sa fie cel mult 100 de linkuri pe pagina.Google spune limita este 100, dar recent a inceput sa accepte 2-300.

Alti factori de pe pagina

21 Marimea fisierului Sa nu depaseasca 100K. Sunt preferate cele mai mici de 40K .

Vezi si:  Vrei sa stii asta daca ai o afacere online - Un nou concept de optimizare pentru afaceri si magazine online pentru 2017

22 Liniute in URL: cea mai buna metoda de a indica un spatiu.
Una sau doua = excelent pentru a separa cuvintele cheie
4 sau mai multe = suspicios

23 Pagini noi: Google prefera paginile noi mai ales la siturile de stiri, licitatii, etc..

24 Frecventa update-urilor: update-uri frecvente = indexare frecventa

25 Varietatea cuvintelor cheie Substativele trebuie puse la singular, plural, articulate, nearticulate, verbele se conjuga.

26 Cuvinte cheie si sinonimele lor sinonimele sunt tot cuvinte cheie.

27 Lungimea URL-ului: sunt preferate cele mai mici.

2. Factorii negativi aflati pe pagina

Lista factorilor dintr-o pagina web care influenteaza negativ rezultatele cautarilor cu Google pentru cuvintele cheie aflate in pagina respectiva.

1 Textul care apare numai pe poze: motoarele de cautare nu sunt capabile sa citeasca textul din poze.

2 Situri afiliate: in ultimul timp, siturile fara continut, care doar promoveaza ofertele altor situri sunt considerate “mai putin importante”.

3 Linkuri spre situri proaste: evitati linkurile spre “fermele de linkuri”, siturile porno, etc.

4 Furtul de imagini sau text de pe alt site: Copyright – Google baneaza siturile care au furat continut, in cazul in care cineva raporteaza acest lucru.

5 Diluarea cuvintelor cheie: focalizarea asupra unui numar mare de cuvinte cheie intr-o singura pagina, duce la pierderea importantei adevaratelor cuvinte cheie,

6 Modificarea paginii: atunci cand editati o pagina(chiar si cand schimbati tema si lasati acelasi continut), trebuie sa va astepati la rezultate mai slabe la cautarile cu Google pentru cuvintele cheie din pagina respectiva.

7 Pagini generate dinamic: trebuie sa scurtati URL-ul, sa reduceti numele variabilelor,sa nu mai afisati ID-ul sesiunii, etc.

8 Folosirea excesiva a JavaScriptului: nu folositi pentru a redirectiona pagina sau pentru a ascunde linkuri.

9 Pagini in Flash: motoarele de cautare nu sunt capabile sa citeasca Flash-uri. Redacati si o varianta HTML cu acelasi continut.

10 Folosirea Frame-urilor: nu se indexeaza decat Frame-ul principal

11 Folosirea tagului “no index”: auto-excludere intentionata.

12 Linkuri de un singur pixel: este considerata tentativa de a pacali motoarele de cautare.

13 Text invizibil: Google avertizeaza impotriva acestei practici. Dar nimeni nu a fost penalizat pana acum.

14 Pagini intermediare: nu trebuie sa folositi mai multe pagini cu cuvinte cheie pentru a atrage vizitatorii catre aceeasi pagina principala.(Gateway, doorway page).

15 Duplicarea continutului: Din mai multe pagini cu continut identic sau aproape identic, Google o afiseaza in topul rezultatelor pe cea mai veche.

3. Factorii pozitivi aflati in afara paginii

Lista factorilor din afara unei pagini web care influenteaza pozitiv rezultatele cautarilor cu Google pentru cuvintele cheie aflate in pagina respectiva.

LINKURI

1 PageRank-ul paginilor care au link spre pagina ta: conteaza calitatea linkurilor mai mult decat cantitatea.

2 Numarul de linkuri spre pagina ta (“backlinks”): verificati pe Yahoo sau Google petru a afla numarul de “incoming links”.

3 Numarul de linkuri cu pagerank >= 4 trebuie sa fie cat mai mare.

4 Marirea vitezei cu care creste numarul de linkuri: cand nu mai apar linkuri noi spre situl tau, inseamna ca situl nu mai este activ.

PENTRU FIECARE LINK:

5 PageRank-ul paginii referal: inainte conta foarte mult acest lucru. Acum, acest lucru nu mai este o certitudine.

Vezi si:  Promovare si optimizare: Sfaturi pentru folosirea tehnicilor de SEO offpage

6 Textul ancora al linkurior spre pagina ta. Pentru a fi numarul 1 in topul cautarilor pentru un cuvant, nici macar nu trebuie sa ai acel cuvant pe pagina. Care este explicatia? (In general e indicat ca textul din ancora sa fie regasit in pagina la care face trimitere ca si cuvant sau expresie cheie)

7 Numarul de linkuri pe pagina: cu cat sunt mai putine, cu atat mai bine… linkul spre tine devine mai important.

8 Pozitia linkului in pagina: cu cat este mai sus, cu atat mai bine.

9 Densitatea cuvintelor cheie pe pagina referal: important pentru cautarile pentru cunintele cheie.

10 Titlul paginii referal: ar trebui sa aiba un titlu asemanator.

11 Link de la un site “Expert”: da un plus in rezultatele cautarilor daca pagina are ca referal si un site renumit in categoria respectiva.

12 Pagina referal sa fie din aceeasi categorie: un link dintr-un site porno spre un site care vinde flori nu are valoare prea mare.

13 Link din mapare de imagini: Problematic !

14 Javascript link: problematic- poate fi considerat ca o tentativa de a ascunde linkul.

DIRECTOARE WEB:

15 Site listat in DMOZ?
Siturile listate in DMOZ sunt selectate manual, deci Google are incredere mare in continutul acestor situri.

16 Categoria DMOZ?
Daca este listat intr-o categorie gresita ar putea aparea probleme.

17 Site listat in Yahoo Directory
Se da un plus la afisarea rezultatelor in cautari cu Google.

18 Site listed in LookSmart Directory
Se da un plus la afisarea rezultatelor in cautari cu Google.

19 Site listat in inktomi
Folositi Pure Search pentru a verifica locul sitului la inktomi.

20 Site listat in alte directoare(About, etc.)
Se da un plus la afisarea rezultatelor in cautari cu Google.

21 Site expert? (Hilltop)
Site mare cu multe linkuri(incoming) de calitate.

22 Varsta sitului
Un site vechi va avea paginile noi indexate mai repede.

23 Varsta sitului(pentru cele noi)
Se da un plus siturilor foarte noi (in prima luna).

24 Structura sitului
Influenteaza cautarile in functie de consistenta, organizare, etc.

25 Site Map
Harta sitului trebuie sa aiba cuvinte cheie in ancorele linkurilor.

26 Marimea sitului
Sunt preferate siturile cu multe pagini.

27 Tema sitului
Nu uitati sa folositi cuvinte cheie acolo unde este recomandat. Ati putea apela la o unealta de tipul “keyword suggfestion”.

TRAFICUL PE SITE:

Acest lucru se detecteaza si prin tool-bar (spre exemplu Alexa Toolbar).

28 Traficul: numarul de vizitatori

29 Timpul petrecut pe pagina
Timp mai mare = relevanta mai mare a paginilor

30 Timpul petrecut pe domeniu
Timp mai mare = relevanta mai mare a domeniului.

4. Factorii negativi aflati in afara paginii

Lista factorilor din afara unei pagini web care influenteaza negativ rezultatele cautarilor cu Google pentru cuvintele cheie aflate in pagina respectiva.

1 Zero referali
Prin completarea forumularului pus la dispozitie de Google, situl va fi indexat in cateva luni. Dar este singura solutie daca nu sunt referali spre siutul tau.

Vezi si:  Validarea W3C si importanta acesteia

2 Cloaking
Google promite ca va bana aceste situri

3 Afilieri, referali de proasta calitate.
Google spune ca nu tine cont de linkurile care vin de pe situri proaste, pentru ca webmasterul nu poate controla acest lucru. Dar, practic, nu este chiar asa.

4 Furturile de domeniu
Sunt unii care nu fura doar o pagina, ci intreg situl, pe care il posteaza pe alt domeniu. Daca vi s-a intamplat acest lucru, trimiteti o sesizare la Google si situl respectiv va fi banat.

5 Supraincarcarea serverelor Google.
1000 de cautari (cu Google) pe zi de la acelasi IP este cel mai grav lucru pe care il poate face un webmaster. Google poate bloca IP-ul.

6 Server Up-time>99.9%
“THE PAGE CAN NOT BE FOUND” reprezinta un motiv destul de bun pentru ca Google sa stearga din cache o pagina.

7 Se termina spatiul
Google are un spatiu limitat pentru fiecare site, care depinde in mare masura de toti factorii enumerati mai sus. Deci nu poate indexa un forum cu 100.000 de pagini.

8 Atacurile competitorilor
Inainte pe situl www.google.com, scria “There is nothing a competitor can do to harm your ranking …”
Acum scrie “There is ALMOST nothing a competitor can do

Surse:

vaughns-1-pagers.com

optimizare-site.com

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +14 (from 14 votes)
SEO si factorii de ranking Google pentru optimizarea unui site, 5.0 out of 5 based on 17 ratings
Alte articole interesante:

Optimizare si web design site de pensiune

2013-11-27 01:30:35
admin

18

Optimizare site – Unelte gratuite SEO

2010-11-03 21:44:01
admin

18

Optimizare site sau Google AdWords ?

2010-09-03 15:33:53
admin

18

[ by e_milio ? ]

2017-09-07 13:42:56
admin

8

2 comentarii despre “SEO si factorii de ranking Google pentru optimizarea unui site
  1. doar site-urile cu trafic mare actualizate zilnic pot fi indexate de google in 24 de ore

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. S-au mai modificat regulile intre timp. Mai ales anul acesta cand Google a bagat Penguin.
    Oricum multa lume s-a mutat pe paginile de social media

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>